Protein?

Vis som: | |
3

Jeg har drevet å trent styrke på treningssenter i ca 2 mnd nå, og har ikke sett noe særlig forskjell.. Tror jeg trenger proteintilskudd, sånn pulver som man kan få kjøpt. Men jeg lurer på om det er vanlig at jenter bruker proteinpulver og hvor ofte skal jeg ta dette ?

Av Anders den 25/04/2006 - 11:15
1

Det blir nesten som å spørre hvor ofte skal jeg tisse? Det kommer jo helt an på hvor mye du drikker.

Du trenger ca 0,7g proteiner pr kg kroppsvekt hver dag bare for å beholde de musklene du har, men dersom du har lyst til å bygge muskler trenger du mye mer. Vil anbefalle deg å prøve å spise 2g protein pr kg kroppsvekt. Dvs at hvis du veier 60kg skal du spise 120g proteiner om dagen.

Nå veit ikke jeg hvor mye protein du får i deg via vanlig mat så da kan jeg ikke si hvor mye proteiner du burde ta via pulver heller. Mange vil nok anbefalle deg å ta 30-40g etter trening og ferdig med det.

Fortell gjerne litt om kostholdet ditt og hvor ofte trener du?
Trener du hardt når du er på trening eller legger du fra deg vektene mens du egentlig kunne klart 3-4 rapetisjoner til hvis du hadde pressa deg maks.

Av Jente16 den 30/04/2006 - 12:18
1

Har et helt vanlig kosthold, spiser det jeg vil :P Jeg burde kanskje tenkt mer over hva jeg spiser. Når jeg trener holder jeg på helt til jeg ikke orker mer, i tillegg går jeg igjennom treningsprogrammet to ganger .. Trener annen hver dag, dvs 4 ganger i uken.

Av Gutt17 den 04/05/2006 - 02:33
1

Du trenger garantert ikke proteinpulver.
Spis mat, du får i deg andre ting du ikke får i deg i det ensidige proteinpulveret.

Spis mer av det her:
-Fisk
-Kjøtt
-Egg
-Kylling
-Ris
-Pasta
-Grovt brød
-Grønnsaker

Jeg trener hardt 4 ganger i uken, og veier rundt 80kg. Rører ikke proteinpulver.
Jeg brukte en god del proteinpulver før, men har funnet ut at vanlig mat er bedre.

En annen grunn til at du kanskje ikke får de resultatene du vil ha, er at du ikke gir kroppen nok tid til restitusjon.
Vet ikke hvordan treningsprogrammet ditt er delt opp da..
Gi oss litt mer info! :)

Av TWH den 30/07/2006 - 20:40
1

Eey sånn kost tilskudd e bare no dritt!..altså dt kan ha så mange forskjellige bivirkninger,nei har trent i tre år no...aldri trengt no sånt!..nå har du jo bare trent to måneder og sant,dt komme litt ette litt..bare hang in there;)

Av anders den 31/07/2006 - 15:23
0

Hva mener du med at det kan ha så mange bivirkninger?

Men riktig som du sier, det tar tid før man ser store forandringer. Om man trenger proteintilskudd kommer jo helt ann på kostholdet. Prøv å spise ca 2g proteiner pr kg kroppsvekt pr dag. Så hvis du veier 60kg burde du få i deg minst 120g proteiner hver dag.

Av kim tore den 12/02/2007 - 13:18
0

proteinpulver bør tass sammen med carbofuel, ville tatt det 3 ganger om dagen, en om morgenen, etter trening og om kvelden. ville kjøpt isolat protein fra proteinfabrikken sammen med carbofuel, to skjeer av hvert tilskudd per måltid. også ville jeg spist mye mat ellers, for hvis du akkurat har begynt å trene er det VIKTIG!! du bør også sjekke ut kreatin på proteinfabrikken. der er bra:)

Av Ketil den 10/03/2007 - 12:25
0

Gode proteinkilder er fugl, fisk ,melk og myseproteinpulver. Og nye opplysninger jeg har er at egg og kjøtt også er gode proteinkilder.

Du trenger ikke kun få i deg proteinpulver fordi fugl, fisk, melk, egg og kjøtt og myseproteinpulver er like gode proteinkilder.

Men melk er faktisk en litt bedre proteinkilde. Melk er noe for seg selv, og er litt vanskelig å sammenligne.

Jeg har erfart store forandringer i styrkeøkning ved å drikke en hel litter melk hver dag rett etter trening. Men melk er jo ikke så bra for kroppen da har jeg erfart. Jeg fikk mye luft i magen av det og har dermed sluttet å drikke det, men jeg kan ihvertfall anbefale å drikke en halv liter melk hver dag rett etter trening.

Det finnes folk som mener at melk er den beste proteinkilden, men jeg har samlet alle opplysninger jeg har oppfattet. og dermed kommet fram til at melk, fugl, fisk, egg, kjøtt og myseproteinpulver er gode proteinkilder.

Disse opplysningene har jeg både lest meg til og også hørt at forskere mener det samme og andre folk.

Jeg har eksempel hørt fra en forsker at egg og kjøtt er den beste proteinkilden også har jeg hørt fra andre forskere at fugl og fisk er best osv og dermed fått med meg alt og dermed kalt det for gode proteinkilder, fordi det er jo umulig å vite hva slags proteinkilde som er best. Kanskje melk er best, men det er jo også umulig å vite, men jeg har jo ihvertfall erfart at melk er en god proteinkilde.