IP control

Message placeholder

Maria Amelie pågrepet av politiet

Vis som: | |
177

Riktignok har hun ikke oppholdstillatelse, men hun har i løpet av årene i Norge tatt en mastergrad i realfag, samtidig som landet har mangel på nettopp denne typen kompetanse. Mens dette foregår, sitter trygdete somaliere og andre nasjonaliteter på kafeer og spiller kort fra morgen til kveld, og folk som Krekar og andre som nekter å la seg integrere blir værende i landet. Hadde ikke vært meg imot om politi og regjering prioriterte litt anderledes.

Av Anonym den 13/01/2011 - 00:49
169

ikke muslim, og hun er i tillegg ressurssterk - derfor uønsket. Samme med disse andre kvinnene, gift/samboer, i jobb og med barn.. = uønsket pga noe byråkratisk flisespikkeri ingen skjønner.
Noen i UNE ønsker å ødelegge dette landet,- jeg begriper ikke hvorfor.

Av Anonym den 13/01/2011 - 01:11
139

i 3 biler for å arrestere den lille jenta. Lurer på om de føler seg som tøffe, sterke, macho menn som jobber for et lovlydig samfunn, disse politifolka..eller om de av og til blir kvalme av jobbene de beordres til?

Av Anonym den 13/01/2011 - 07:08
144

Noen med vett og forstand - og et hjerte - må stoppe utsendelsen og gi denne flotte jenta opphold i Norge. Vi trenger slike som henne!

Av Anonym den 13/01/2011 - 07:22
226

Skal følges. Å kåre en ulovlig innvandrer til "Årets Nordmann", som skryter åpenlyst av handlingen er like latterlig som fredsprisen til Yassir Arafat.

Av Trude den 13/01/2011 - 07:35
55

hvem i alle dager bestemmer hvem som skal få bli i landet og hvem ikke?? Vi har nok av kriminelle med oppholdstillatelse i dette landet! Det er jo dem som kommer hit fra krig og elendighet vi burde prioritere, ikke polske handtverkere som bare kommer hit for å tjene penger, eller andre som kommer hit for å leve på sosial støtte og få alt i fanget! Syntes innvandrings politikken suger!!

Av Anonym den 13/01/2011 - 08:13
161

Uten ID,og uten oppholdstillatesle.....,men likevel fått mastergrad etc.i Noreg....??? Her er det jaggu mye jeg ikke forstår... Det er i grunnen masse !!! jeg ikke forstår med dette landet vi bor i...... Takkekort fra justisministeren leste jeg også at hun hadde fått???

Av Anonym den 13/01/2011 - 08:20
198

Nå er det nå engang slik at jenta IKKE har oppholdstillatelse og befinner seg ulovlig her i landet, hun er i etter norsk lov en kriminell. Regner med at hun trygt kan returnere til hjemland der hun forhåpentligvis kan benytte sitt potensiale, for det er åpenbar at hun er en ressusrs. Når nå det er sagt, skulle jeg ønske at slike mennesker ville få oppholdstillatelse her i Norge istedetfor all den "subben" som sitter og snyter på det norske samfunn. Mullah Krekar er et godt eksempel. Alikevel må vi ikke glemme at jenta har gjort en kriminell handling bevisst og jeg synes det er litt snodig at hun ble kåret til årets nordmann når hun a) ikke er en nordmann b) befinner seg her ulovlig. Synes ikke vi skal glemme dette bare fordi hun har skrevet en bok......

Av wela den 13/01/2011 - 08:21
69

Jeg kjenner ikke denne kvinnen annet enn fra avisskriverier. Men hvis det er et faktum at hun har tatt høyere utdannelse her, så kan det da ikke være riktig å kaste henne ut NÅ??? etter år med skolegang i landet. Hvordan i all verden har det vært mulig å ta en mastergrad hvis hun ikke har lov til å være her.??
Nei, nå må noen ta til vettet. Det er ubegripelig at det skal være nødvendig å deportere henne nå. la dama få bli, gi henne alle nødvendig papirer og ønsk henne velkommen som den Nansen- nasjonen vi er. Noen må se på lov- verket her. Hører du Jens. Eller Knut. Eller Kristin. Skammens dag. Gjør noe.

Av Anonym den 13/01/2011 - 08:45
136

Ja,riktig, send Maria hjem, og fortsett med å pass på Mullaen, så intet urett skjer ham - Dette er Norge i et nøtteskall.

Av Anonym den 13/01/2011 - 08:47
46

Hallo

Hvor flotte ulovlige innvandrere er har utrolig lite med saken å gjøre.
Tusenvis med ulovlig opphold i dette landet, gjør narr av det som skal være demokratiske Norge.
Kan hende en omtalt Mullah er like flott i enkelte andres øyne.

Av Anonym den 13/01/2011 - 08:53
32

Om jeg kjenner politikerene rett gir de f... i hva jeg og alle andre mener om denne saken. De er mest opptatt av å tilpasse lovverket til egne behov og verdier fremfor å ivareta flertallet av folket.

I denne saken oppfører Norge seg som et hvilket som helst annet totalitært regime som f.eks Iran og Israel som de to ytterpunktene.
Akkurat nå skammer jeg megh over å være norsk, men det gir tydligvis politikerene f... i.

Av norsk og sinna den 13/01/2011 - 08:54
39

Ja nå har Maria Amelie blitt pågrepet. Det er vel lettere for myndighetene og gå etter de som ikke gjør særlig motstand, men som heller velger og bidra til samfunnet. I mellomtiden sitter Mullah Krekar, tidligere leder for en terror organisasjon, i egen leilighet, og for ikke og snakke om tusenvis av kriminelle innvandrere som som fyller våre fengsler siden de kom hit med den intensjonen og utnytte vårt naive land og folk. JEG SKJEMS!!! Håper virkelig Maria får bli, hun prøver så godt hun kan og har gjort masse flott med livet sitt imens hun var her alene i Norges land. Er det virkelig sånn Norge har blitt? LA MARIA FÅ BLI!!!!! Håper virkelig en smart singel ung mann leser dette innlegget, så kan han i all hu og hast fri til Maria, så kanskje hun kan få muligheten til bli værende og fortsette sitt arbeid!

Av Anonym den 13/01/2011 - 09:07
99

I utgangspunktet skal det jo være likhet for loven, og når hun ikke har lovlig opphold, så skal hun sendes ut. Så langt er alt greit,
MEN -
Hvordan kan hun utgi bok og ta norsk Mastergrad når hun ikke har ID, ingen bank-konto, intet personnr. etc ?

Dette forstår jeg slett ikke. Det må være noen forhold her som ikke har kommet frem i media.

At hun er en ressursperson og er blid og sjarmerende etc, har desverre ingenting med saken å gjøre. Det kan ikke være slik at opphold gis på grunnlag av trynefaktor.
Vi har jo egentlig innvandrings-stopp, men skal gi asyl til mennesker som trenger beskyttelse. At asylinstituttet desverre blir grovt misbrukt både av asylsøkere, UDI og interessegrupper er en annen sak....

Geir

Av Anonym den 13/01/2011 - 09:33
8

diskusjonsemner er totalt uegnet.
Det fremgår også av alle innleggene som nødvendigvis må
sprike i alle retninger. Den totale mangel på innsikt i saken
hos menigmann gjør at dette bare blir en farse.

Av Anonym den 13/01/2011 - 09:35
97

Maria Amelie har hele tida oppholdt seg ulovlig i Norge. Hvorfor skal hun 'premieres' for å ha undratt seg norsk lovgivning? Hun har på tross av vedtak om utvisning oppholdt seg ulovlig og gjemt seg for myndighetene. Hvorfor skal hun få eller forvente noen særbehandling?

Ut med henne. Så kan hun bruke utdannelsen sin i sitt hjemland til noe nyttig der. Ingen barmhjertighet fra meg her. Hun har tatt seg til rette og har ingen sympati for sutringen sin.

Av Anonym den 13/01/2011 - 09:53
22

Hvordan kan politikeran forsvare slikt i fremtiden at vi legger handa over krekar`n å andre terorrister. Men unge verdiskapende folk skal ut pga noen små feil i pappirer som enkelt kan rettes bare om supperådet klare å gå på rett rekke igjennom arkiv døra istede for at alle skal igjennom utgangs døra for å komme hjem til suppa.Nå må der ryddes opp på løvebakken snarest

Av Anonym den 13/01/2011 - 10:08
13

Hvis polakker som maler og snekrer kan komme hit, så burde vel hun kunne bruke samme fremgangsmetode selv. Omhun i tillegg gifter seg med kjæresten sin, øker sannsynligheten foir å bli værende.

Av Anonym den 13/01/2011 - 10:11
15

"Denne type diskusjonsemner er totalt uegnet. Det fremgår også av alle innleggene som nødvendigvis må sprike i alle retninger. Den totale mangel på innsikt i saken hos menigmann gjør at dette bare blir en farse."

Det verste jeg veit er folk som forsøker å legge en aktiv debatt død ved å servere en eller annen dyp "innsikt" om at ulike individer har ulike meninger , vanligvis ved å promotere sin egen fortreffelighet i samme slengen.

Av Anonym den 13/01/2011 - 10:16
30

Nå har propagandaministeriet slått til igjen. Se en justisminister som legger ansiktet i allvårlige folder når han skal fortelle hvordan FARLIGE FORBRYTERE skal sendes ut. En ny fjær i hatten på komlingan som styrer dette landet. Nå har de virkelig slått til igjen, og tatt en farlig person som skal utsendes snarest.
Vår kjære venn mulla, har jo bare kommet med drapstrusler, det er jo ikke så farlig. MEN hun jenta har jo tatt utdannelse, og det er jo ekstra farlig, så ut, ut, ut.
Noe annet som gjør meg enda mer forbannet, er at den såkalte "landsmoderen" som var statsminister, ikke VISSTE hva hun fikk i pensjon, og ikke hadde anelse om hva hun kunne tjene utenom pensjonen. og dette vesenet har vært STATSMINISTER????? Fri og bevare, HUN skulle vært tiltalt i stedet for alle de andre, Bondeviken likedan. Har en svak anelse om at noen er "vernet".

Av ducboy den 13/01/2011 - 10:22
50

Jobben dems var å arrestere ei dame på 25 år (ikke ei lita jente), som oppholder seg ULOVLIG i norge. Det skal gjøres så sikkert som mulig for begge parter. Hu har sagt i media at hu ikke kommer til å reise frivillig ut av landet (kanskje hu vil gjøre motstand hvis hu blir arrestert). Veldig mange i norge som tydlighvis støtter henne, kanskje vitner kommer til å blande seg når hu blir arrestert, skjønner at politiet stilte opp med tre biler og 8 politifolk.

Og hvorfor skal hu særbehandles i forhold til alle andre som er ulovlig i norge?? Send alle personer som er ulovlig i norge, ut av norge.

Av bluesbreaker den 13/01/2011 - 10:23
35

Det viktigste er at alle får lik behandling - ut fra norsk lov og internasjonale forpliktelser som Norge har basert på demokratisk rett.

Jeg reagerer veldig negativt dersom dette skal danne grunnlaget for et eventuelt skal danne grunnlag for opphold, sitat; At "hun har i løpet av årene i Norge tatt en mastergrad i realfag".
Hvorfor skal eliten ha utdannings- og finanseliten ha særbehandling? Det finnes det ikke noe grunnlag for!

Av kjellf den 13/01/2011 - 10:40
27

 Det signalet Norge sender ut med og fjerne ho fra landet, er att Norge helst vil ha innvandrere som er dumme, er terrorister som mulla krekar, og det bør helst og gå på trygd istedet for og bidra til det Norske samfunnet.
I USA tar det imot folk som er intelligente fordi de er en ressurs til samfunnet, men i Norge velger en på den laveste hyllen, og allikevel skjønner de ikke hvorfor det er så vanskelig og integrere innvandrere i Norge.
Nei de er på tide en slutter og ta imot innvandrer fra steinalder landsbyer i Pakistan og andre slike muslimske land og ta imot folk som lever i nåtiden. 

Av Anonym den 13/01/2011 - 11:07
12

Det er en merkelig kommentar fra Ap. " Det er ikke regjeringen som besluttet at akkurat hun skal sendes ut. Regjeringene behandler ikke enkeltsaker, men vi har et regelverk som utlendingsmyndighetene må følge. Når man ikke retunerer frivillig må politiet gripe inn. Dette er nedfelt i loven, sier Lønseth."

Hvem sitter å lager regler?????snakk om å ikke stå til ansvar for eget arbeid............................som alt annet i Ap.
Hadde Frp styrt landet hadde vi aldri hatt denne leie saken...

Av Anonym den 13/01/2011 - 11:25
33

Det holder vel at myndigheten som innvilger eller ikke innvilger opphold tar denne beslutningen? Og de som får opphold får bli og de som ikke får sendes ut av Norge så raskt som mulig? Og ikke blir kåret til "Årets nordmann". Noe så frekt!

Av Anonym den 13/01/2011 - 11:25
34

De politifolka gjorde vel bare jobben sin. Sendt ut alle som ikke har noe her å gjøre, De uten oppholstilatelse må bare reise hjem. Vi er det land for spesielt inteserte snart. Må bli en forandring her så det ikke går rett på tryne med hele Norge.

Av Utvandret den 13/01/2011 - 11:25
29

Ser det er en del som setter seg på sine høye hester her inne og skriver, " fyy, fyy. Ulovlig. Kast henne ut..." Skal tro om det er samme typen mennesker som under hekseprosessenes tid bæljet " brenn henne, brenn henne".
nårge har blitt ett land fylt av selvgode drittsekker.
Ærlig talt.. LITT er det lov å bruke hodet jo..
Det faktum at frk. Amelie er her ulovlig må vel, etter det jeg har klart å finne ut av, være en feil begått av myndighetene. Det er DE som i utgangspunktet har gjort henne til lovbryter ved sin forskjellbehandling. På samme måte som de lager lovbrytere av andre.

Og, som mange skriver her inne, så virker hun være en fin jente som har masse å tilby og bidra med. Og som gjerne VIL være med å yte sitt...
Dette må da være den typen innvandrer norge er tjent med..

Men, nei da. Her er det regelrytteri og prestige som gjelder. Få henne ut, fort som f... Og la de som koster samfunnet en MASSE penger ved sin kriminalitet få bli.
Dette er nårge i ett nøtteskall. HELT på trynet.
Og det faktum at hennes advokat IKKE får noen som helst opplysninger fra UD om hva som har skjedd og kommer til å skje.. Dette er som å lese hendelser tatt rett fra ett eller annet diktatur. Eller hvorfor ikke gamle USSR eller Kina..
Og måten hun ble pågrepet på..
Tre biler, åtte politimenn og en heller brysk håndtering.. Rene GESTAPOMETODENE. Slikt gjør man da vitterlig ellers bare i tilfeller hvor en farlig kriminell skal pågripes. Ikke en kvinne på 25 som sikkert ville fulgt stille og rolig med alikevel. Litt diskret, med to mann i sivil som pågriper uten oppstyr og to mann i bakgrunnen er vel noe mer sivilisert..
Men neida, slike episoder leser man om fra krigens dager. Og er rett og slett en SKAM for ett folk som påstår seg være sivilisert.. Fy f.. Jeg blir kvalm..
nårge er på veg dit pepperen gror med ekspressfart mes resten av verden ler så de gråter.
Selv bor jeg ikke lenger i det landet og forteller ingen at jeg jeg er nordmann. Det SKJEMMES jeg over å være.

Ønsker deg all lykke, Maria. Måtte du finne en måte å komme tilbake, eller aller helst, få bli.

P.S.
Ja, jeg skriver nåreg med vilje. Feilstavet og med liten bokstav. For de av dere som ikke er glupe nok til å se dette selv. D.S.

Av Anonym den 13/01/2011 - 11:31
24

Litt forskjellige meninger her ser jeg. Men mitt poeng er at hvis hun skal sende hjem på lik linje som andre som det står i media. Så MÅ alle andre også sendes hjem. Som eks Krekar!!!!

Av Anonym den 13/01/2011 - 11:36
0

Duverden for et arrogant innlegg..

Belys oss du da o allvitende Guru..

Stakkars deg.

Av Anonym den 13/01/2011 - 11:37
37

Har da ikke noe å si om hun ikke er muslim?

Hun har vært her ulovlig i 8 år nå. Hun har gitt ut bok om at hun er her ulovlig, og hun har vært på tven og snakket om det. Når da denne nye søknaden blir avslått er det da normalt at hun skal sendes hjem.

Norges lover må jo følges, og når hun er så åpen om dette må hun ta følgene.

Av Anonym den 13/01/2011 - 11:38
11

jeg reagerer med vantro.når politiet angriper jenta bruker resurser med tre politibiler.han krekar skulle dem sent ut får lenge siden.va er dette for noe forsjelsbehandling.jeg tror dem er redd krekar.eller er han fredet????dustenorge.siv jensen stoltenberg. osv.

Av Fornuftig den 13/01/2011 - 11:51
11

Kan vi ikke la hele norges befolkning få stemme på saken?,sende en sms for om hun skal bli eller sendes hjem.. Vi kan jo gjøre det samme for mullar også..La Norges befolkning bestemme...Vi skal jo også bo å leve med disse menneskene.

Av Anonym den 13/01/2011 - 11:53
7

Dette er bare tull alt sammen.
MEN SE ETTE OG FÅ UT KREKAR.........

Av Anonym den 13/01/2011 - 12:04
4

Lover og regler må følges. Javel. Det finnes også noe som heter lov og rett.

Å følge lovens bokstav med store skylapper, har blitt en varemerke for dagens politikere, men alle lover har også en klar hensikt. Når denne hensikten legges til side, er veien åpen for de som ønsker å utnytte systemet. Terrorister og gale fasister har forstått dette, når klarer norske politikere å se det samme.

En kynisk henvisning til lovens paragrafer er en lettvint løsning. Å se nærmere på, hva er rett i tilfelle Marie Amalie har ikke dagens politikere tid til, eller interesse for.

Hva med det norske folk, forstår dere forskjellen mellom lov og rett ?

Av vaagaramp den 13/01/2011 - 12:05
4

Men det er jo av to vidt forskjellige grunner de kom hit Krekar som så absolutt må ut fortere enn en viss mann får sko på beina kom ikke hi av den grunn av at foreldrenes bedrift gikk dårlig i hjemlandet og jenta står ikke i fare for å bli henrettet i hjemlandet heller.Skal alle som kommer av økonomiske hensyn få automatisk opphold da det vil jo bli resultatet.

Av Anonym den 13/01/2011 - 12:13
10

Tenk at det virkelig ikke går ann å bruke hue og sunn fornuft..??? Ja,det er en gåte.
Her er ei jente som virkelig trenger hjelp fra det Norske samfunn,kåret til Årets Nordmann og
IKKE gjort noe kriminelt,skal bli "kastet" ut??? Jeg blir kvalm,når en tenker på at vi beholder
visse andre i landet som for lengst skulle vært ute.
Håper det går bra Maria,og lykke til vidre!
Og en ting til FÅ UT KREKAR,før noen andre blir jaget ut av landet

Av Anonym den 13/01/2011 - 12:15
17

Vi freppere har alltid sagt at det bare blir bråk og djevelskap med alle utlendinger - og vi fikk rett som vanlig!
Ut med dama - norske lover er ikke til for moro skyld!

Freppis.

Av Magna2 den 13/01/2011 - 12:28
11

Hvem skal sitte å vurdere hvor flink folk skal være for om de får oppholstillatelse eller ikke.Så vis du er dum og ikke kan noe så kom deg hjem! Deg skal vi vurdere siden du hadde 5+ i naturfag og 5 i matte Er det slik vi skal vurdere folk?? Vi er nødt til å følge de regler som er satt.Sier ikke at reglene som vi har er prefekt,men da skal de forandres og det er ikke gjort over natta. Går ikke an å gjøre unntak pga.at det er en resursterk person det er snakk om.Det er lov å bruke hode!!

Av Anonym den 13/01/2011 - 12:28
15

Hvis lover og regler skal følges, hva gjør Krekar har i landet da?

Av Anonym den 13/01/2011 - 12:28
6

Sitter nå å leser at dama ble kledd naken og kropsvisitert da hun kom til Trandum Asylmotak. Hva er det som skjer med dette landet???? Trodde de hun skulte ei bimbe i trusa, eller BHen??
Og så får VG beksejd om at de ikke kan få treffe Maria, fordi hun er sliten og ikke ønsker å gi flere intervju!!!!!
HALLO!!!!
Hvor mange intervju har hun gitt etter at hun ble arrestert????
Dette begynner jo å bli like tåpelig som de løgnene vi får servert fra land og regimer vi ikke ønsker å bli sammenlignet med.

Lurer på hvor mange ganger Mullas Kreka er blitt strippet naken og kropsvisitert????

Av Knut den 13/01/2011 - 12:30
8

Jeg går ut i fra at såvel justilministeren som politidirektøren og folk som behandler søknader om opphold i Norge er godt fornøyde med seg selv i dag. Den øvrige del av befolkningen skammer seg over å være norsk i dag. Pågripelse av en ung kvinne med Gestapo-metoder trodde jeg norske myndigheter ville holde seg for gode til å gjennomføre. Det er kanskje ikke så rart at mange ser på Norge som den siste Stalin-stat? Regjeringsmedlemmer skal ha visst om denne utviklingen i allerede i går kveld mens Maria Amelie holdt foredrag på Nansenskolen - av alle steder. Med det er vel for mye forlangt at regjeringsmedlemmene skal ha kunnskaper om hvem denne Nansen var og hva han gjorde og sto for i Europa etter den 1. verdenskrig. Vi får håpe de får litt å vite om dette i løpet av Nansen-året 2011. Jeg oppfordrer ALLE til å møte opp utenfor Justisdepartementet i dag kl 1700 og vise sin avsky for det som har skjedd Maria Amelie

Av Anonym den 13/01/2011 - 12:42
5

likhet foe loven skrikes det rundt om kring. Ja om det hadde vært mulig så hadde det vært drømmen det . Men når en som truer med å drepe normenn om han ikke får bli i landet . så har vi folkevalgte folk på tinget som skjelver i buksene å lar han få bli i krekar saken er det gjort en hestehandel en plass i systemet sånn at dem ikke blir kvitt han . men ei jente på 25 år hu skal dem sende ut så fort som f ..n men godfolk vi har skreket om skifte så la det bli det la oss slite med FRP i 4 år
å hjelper ikke det så får vi gjøre ting opp at men dem må få sitte alene slik at ansveret blir på frp å ingen andre . men uanset krekaren hadde fått kreka seg hjem

Av Anonym den 13/01/2011 - 12:42
31

Helt enig i kommentar fra "Lover og regler". Loven er klar. Bare så synd at ikke Krekar og andre i samme kategori får tilsvarende utsendelse. Marie Amelie har satt seg selv over lover og regler. Jeg setter et stort spørsmålstegn ved de som "hedrer" slik fremferd med en tittel!?

Av Anonym den 13/01/2011 - 12:43
3

Ja, vi Norske er feige.

Det er ikke første gang man sender ut (produktive) mennesker med ulovlig opphold ut fra Norge, mens mennesker som er forbrytere ( altså, de som har brutt det norske lovverket ) og er ulovlig her i Norge blir ikke sendt hjem. Hvorfor??

Fordi de er enklere å sende ut mennesker som ikke gjør noe motstand. Lover og regler skal føles ja, men da burte alle ble behandlet likt.

Ønsker deg lykke til Marie Amelie : )

Av Anonym den 13/01/2011 - 12:43
10

Helt enig i kommentar fra "Lover og regler". Loven er klar. Bare så synd at ikke Krekar og andre i samme kategori får tilsvarende utsendelse. Marie Amelie har satt seg selv over lover og regler. Jeg setter et stort spørsmålstegn ved de som "hedrer" slik fremferd med en tittel!?

Av Anonym den 13/01/2011 - 12:46
4

Her greier de å bruke 8 politidagsverk på noe som ikke er kriminelt en gang. 3 timer etter at et vedtak er fattet er 8 politimenn på plass. Kan vi andre regne med at når vi blir utsatt for noe kriminelt, så stiller det opp 8 politimenn.

Jeg vil mye heller ha at politiet priorerer meg hvis jeg blir ranet eller får innbrudd enn at de bruker 8 politimenn på å ta en som ikke har gjort noe kriminelt. Skal de bruke tid på folk med ulovlig opphold, så får de i alle fall konsentrere seg om kriminelle.

Av Anonym den 13/01/2011 - 12:46
7

Hun må ut, slik er det og dette er til å gråte av. En må se litt på vår politiske historie for å se en sammenheng. Vi hadde en tilnærmelsesvis fri innvandring. Kjekt at

der kom utlendinger og bosate seg i Norge. Tenk - hun har funnet en så kjekk spanjol. - Han kom hjem fra sjøen med ei japansk jente., å så pen hun er. Alle vi

som er 60+ kjenner disse enkelttilfellene og vi tok i mot med åpne armer. Så kom Tyrker - Pakistanere - Libanesere - i flokk og følg og det var ikke så kjekt.

Norske kvinner dro til syden og kom hjem med "den store kjærligheten" i form av en eller annen gigolo, og sirkuset var i gang. Særlig når det begynte å komme

såkalte asylsøkere i 10000 tall. FrP hylte, Eldre folk rynket på nesen. Hva skal vi med all disse utlendingene. I TV debatt etter TV debatt ble det hamret løs på den

sittende regjering. Snilisme og missforstått humanisme. Norge var blitt ei melkeku for folk vi helst ikke ville se.

Så kommer lovene - så strammes det inn. Storberget får skryt, Endelig skjer det noe. Ingen feller en tåre når en flylast med Irakere sendes hjem.

Det var ikke så kjekt når en pen ung dame med utdannelse og norsk kjæreste står på flytrappa om noen dager
.
VI HAR SELV BEDT OM AT HUN SENDES UT. ---- Men så alt for få skjønte hva de ba om.

Jeg er selv blitt gift med ei utenlandsk dame. Det var en kanossagang uten sidestykke for å få henne hit og at hun skulle få arbeid og oppholdstillatelse i Norge.
Vi brukte år og alle mine sparepenger og alt jeg tjente og litt til. Vi ble sendt rundt til kontor etter kontor og ingen hadde noe med dette. Politi - Arbeidskontor - Skatteetat og Folkeregister - Kommune - Fylke og runden på nytt og på nytt. Vi fylte ut skjema og søknader, betalt og betalte på visum og gebyrer. Vi pendlet og pendlet ut og inn av Norge. Jeg skreiv til alle politiske partier og fortalte om hvor infløkt dette var, uten å få svar annet en i fra FrP - Når jeg hadde vært så kørka dum så kunne jeg bare ha det så godt. Ingen ville fortelle oss noe, vi måtte finne ut av alt dette selv. Kald skulder og hånlige kommenterer og blikk i fra alle etater som heller stakk kjepper i hjulet enn å hjelpe oss.

Det er å beklage men akkurat samme situasjon har mer enn en norsk nordmann/kvinn befunnet seg i. Og jeg synes nå indelig synd på Maria Ameelie sin kjæreste. Håper han har kjempestor bankkonto for dette kommer til å koste mer enn et byggelån før han får sin kjæreste tilbake til Norge, kanskje aldri.

Det er nå slått fast at hun har forbrutt seg mot Norsk Lov da hun kom til Norge sammen med sine foreldre som 16 åring (umyndig til og med ) og dette får konsekvenser. Hennes største forbrytelse var å stå frem med sin historie. Myndighetene hadde forsømt seg - hevnen er søt, om ikke for alle

Av LM Edvardsen den 13/01/2011 - 12:46
11

Hun må respektere Norsk lov, som alle oss andre i dette landet! Hva er problemet med å reise tilbake til hjemlandet?
Hun er tydeligvis en resursperson, da bør hun tenke på sine egne landsmenn og forandre politikken på hjemmebane!
Samtidig er det et paradoks at Mullah Krekar blir værende her i Norge, mens Maria Amelie må kastes ut? Mullah er en fare for rikets sikkerhet, da må vi jo beholde ham? Ellers mener jeg at det er alt for mange såkalte "innvandrere" som får opphold i Norge! Vi kaller disse menneskene "lykkejegere"!
LM Edvardsen

Av Anonym den 13/01/2011 - 12:51
23

Når hun forteller åpenlyst at hun bor ulovlig her i landet, da er det vel ikke så rart at hun blir arrestert?
Jeg synes at det er ok at hun sendes hjem. Det er hun selv skyld i.

Av Anonym den 13/01/2011 - 12:53
0

Kjeften
Av Anonym den 13/01/2011 - 10:11
---------------------------------------------
Stått opp med feilt bein i dag?
Jeg skal stave det for deg.
Jeg har ingen dyp innsikt. Det var nettopp det som var poenget!
Jeg regner derfor med at flesteparten av oss ikke har det.
Legge en aktiv debatt død. I tillegg kommer du med noe så tåpelig
å mene at jeg promoterer min egen fortreffelighet.
Debatten kommer til å gå sin gang, men jeg fastholder at jeg og
de fleste andre her ikke har den nødvendige innsikt i saken.
Hvis du mener å ha det så ville jeg gjerne visst hvor fra.

Av Anonym den 13/01/2011 - 12:55
9

Hun er i Norge ulovlig, men det er faktisk ikke kriminelt. Mener du at politiet skal bruke ressurser til å forfølge ikke-kriminelle til fordel for å ta kriminelle tyver, voldsmenn og narkoforbrytere?

De 8 politimennene kunne patruljert usikre nabolag, etterforsket et innbrudd eller arrestert en virkelig kriminell, men det er tydeligvis viktigere for dere freppiser å få kastet ut en med mastergrad og samboer med en nordmann enn å få tatt alvorlige kriminelle.