Forgasser innstilling...

Vis som: | |
3

Jeg lurer på om det er noen som har peil hvordan man skal stille inn forgasseren:

1. I hvilket stille skal nålen stå? har det noen effektmessig virkning?

2. På blandingsskruen, hva er fet å hva er mager blanding? Er det når du skrur blandingsskuen helt inn den går magrest eller er det da den går fetest?

3. Hvordan skal man stille inn blandingsskruen koorrekt?

Av wbugz den 01/01/2001 - 10:12
1

> Jeg lurer på om det er noen som har peil
> hvordan man skal stille inn forgasseren:

Jasså....DT'N funker ikke??? skulle kjøpt MT...
Men HAR DU HUSKET Å BRUKE 2-T OLJE????

ER sykkelen trimmet?
Bruker du orginal forgasser?
er tenningen riktig?

90% av "forgasserfeil er egentlig tenningsfeil...

en forgasser funker sånn her:

Blanding reguleres på 4 nivåer 1/4 gass, 1/2 gass, 3/4 gass og full gass

tomgang-1/4 gass: luftskrue og tomgangsdyse

1/4gass-1/2 gass: Luftskrue og dysenål

1/2 gass-3/4 gass: dysenål og hoveddyse

full gass: hoveddyse.

> 1. I hvilket stille skal nålen stå? har det
> noen effektmessig virkning?

Nornalt i midterste stilling hvis korrekt for forgasser og sylinder

> 2. På blandingsskruen, hva er fet å hva er
> mager blanding? Er det når du skrur
> blandingsskuen helt inn den går magrest
> eller er det da den går fetest?

den går fetest helt inne... grunnstilling er fra 1-1/2 til 1-3/4 ut på mikuni

> 3. Hvordan skal man stille inn
> blandingsskruen koorrekt?

begynn med grunnjustering og rask tomgang på tomgangsskruen(ca 1500rpm)....
1. skru innover til den går litt saktere...
2. skru sakte utover til den går raskest uten å begynne å jage/misse ut på tenninga.
3. når du har funnet punktet ...ikke rør noe mer...

Av E6 L den 08/01/2001 - 09:23
0

Takk for tipsene!

Hvordan skal jeg sjekkke at jeg ikke har tenningsfeil, DT'n har jo CDI, og hvordan skal jeg isåfall gjøre noen innstilinger?

Er du sikker på at bi-dysen gir mest bensin når blandingsskruen er helt inneskrudd? Alle andre jeg har pratet med sier at den gir mest bensin når skruen er utskrudd....

Når jeg prøver å stille på blandingsskruen min, får motoren høyere og høyere tomgang desto mere ut jeg skrur den, men når jeg kjører drar og reagerer den best når skruen er helt innskrudd!?!?

Av wbugz den 14/01/2001 - 12:32
0

> Takk for tipsene!

> Hvordan skal jeg sjekkke at jeg ikke har
> tenningsfeil, DT'n har jo CDI, og hvordan
> skal jeg isåfall gjøre noen innstilinger?

Bruk tenningslampe til bil, og 12V batteri, det er merker (streker) på svinghjulet ditt med merkene "T" og litt lenger til venstre ett eller to til som enten er merket "FT" eller ingenting..

spør din lokale yamaha forhandler om hvilket turtall og merke du skal følge.

stator-platen er skrudd fast med 2-3 skruere og kan vris medsols eller motsols....medsol økes fortenningen..

> Er du sikker på at bi-dysen gir mest bensin
> når blandingsskruen er helt inneskrudd? Alle
> andre jeg har pratet med sier at den gir
> mest bensin når skruen er utskrudd....

Bi-dyse???? hvilken planet er det du kommer ifra?
skrur du blandingsskruen ut, minsker du bensinmengden og turtallet vil øke litt, skrur du inn, vil bensinmengden øke....

> Når jeg prøver å stille på blandingsskruen
> min, får motoren høyere og høyere tomgang
> desto mere ut jeg skrur den, men når jeg
> kjører drar og reagerer den best når skruen
> er helt innskrudd!?!?

da stiller du opp nåla til gass-spjellet ditt ett hakk, og skrur utover igjen luftskruen
... følg beskrivelsen

Av wbugz den 14/01/2001 - 12:34
0

>> Takk for tipsene!

>> Hvordan skal jeg sjekkke at jeg ikke
> har
>> tenningsfeil, DT'n har jo CDI, og
> hvordan
>> skal jeg isåfall gjøre noen
> innstilinger?

> Bruk tenningslampe til bil, og 12V batteri,
> det er merker (streker) på svinghjulet ditt
> med merkene "T" og litt lenger til
> venstre ett eller to til som enten er merket
> "FT" eller ingenting..

> spør din lokale yamaha forhandler om hvilket
> turtall og merke du skal følge.

> stator-platen er skrudd fast med 2-3 skruere
> og kan vris medsols eller motsols....medsol
> økes fortenningen..

>> Er du sikker på at bi-dysen gir mest
> bensin
>> når blandingsskruen er helt
> inneskrudd? Alle
>> andre jeg har pratet med sier at den
> gir
>> mest bensin når skruen er utskrudd....

> Bi-dyse???? hvilken planet er det du kommer
> ifra?
> skrur du blandingsskruen ut, minsker du
> bensinmengden og turtallet vil øke litt,
> skrur du inn, vil bensinmengden øke....

>> Når jeg prøver å stille på
> blandingsskruen
>> min, får motoren høyere og høyere
> tomgang
>> desto mere ut jeg skrur den, men når
> jeg
>> kjører drar og reagerer den best når
> skruen
>> er helt innskrudd!?!?

> da stiller du opp nåla til gass-spjellet
> ditt ett hakk, og skrur utover igjen
> luftskruen
> ... følg beskrivelsen
>
Har du riktig plugg til peden din.... mange sykler med CDI tenning skal ha skjermede plugger

Av Mopedkongen den 01/01/2001 - 02:54
0

> Takk for tipsene!

> Hvordan skal jeg sjekkke at jeg ikke har
> tenningsfeil, DT'n har jo CDI, og hvordan
> skal jeg isåfall gjøre noen innstilinger?

Gikk den fint før å du ikke har rørt tennplata så er det sikkert ikke tenningen det er noe galt med

> Er du sikker på at bi-dysen gir mest bensin
> når blandingsskruen er helt inneskrudd? Alle
> andre jeg har pratet med sier at den gir
> mest bensin når skruen er utskrudd....

Den gir mest når den er ute det kan jeg garantere deg
>
Når jeg prøver å stille på blandingsskruen
> min, får motoren høyere og høyere tomgang
> desto mere ut jeg skrur den, men når jeg
> kjører drar og reagerer den best når skruen
> er helt innskrudd!?!?

Du kan prøve å holde bånn gass også stille på blandeskruen, så stiller du den til du får maks turtall. Hvis den er trimmet så ikke hold bånn gass for lenge.

Av wbugz den 23/01/2001 - 09:12
0

>> Takk for tipsene!

>> Hvordan skal jeg sjekkke at jeg ikke
> har
>> tenningsfeil, DT'n har jo CDI, og
> hvordan
>> skal jeg isåfall gjøre noen
> innstilinger?

> Gikk den fint før å du ikke har rørt
> tennplata så er det sikkert ikke tenningen
> det er noe galt med

>> Er du sikker på at bi-dysen gir mest
> bensin
>> når blandingsskruen er helt
> inneskrudd? Alle
>> andre jeg har pratet med sier at den
> gir
>> mest bensin når skruen er utskrudd....

> Den gir mest når den er ute det kan jeg
> garantere deg
>> Når jeg prøver å stille på
> blandingsskruen
>> min, får motoren høyere og høyere
> tomgang
>> desto mere ut jeg skrur den, men når
> jeg
>> kjører drar og reagerer den best når
> skruen
>> er helt innskrudd!?!?

> Du kan prøve å holde bånn gass også stille
> på blandeskruen, så stiller du den til du
> får maks turtall. Hvis den er trimmet så
> ikke hold bånn gass for lenge.
>
DUST!!!

Ikke vet du hvordan en motor fungerer og ikke hvordan en forgasser fungerer.... hvordan skal noen kunne ta dette som tips????

blandingskruen påvirker blandingen bare opp til ca 1/4 gasspådrag, og en 2-takter klarer ikke gå så fort rundt at den går i stykker av seg selv..( med mindre den er så slitt at den ryker dagen etter uansett, eller idioten som har skrudd på den har satt sammen noe helt feil-og den hadde røket etter 3 minutter uansett)